Det står titel på raden

Men jag kommer inte på någon. Jag är trött och det ska bli skönt att sova idag.

Jag hade sån rackarns flyt. Jag skyndade iväg efter jobbet, in till Falkenberg för att vara med Hoppochstuds på Klitterbadet. Han och en pojke i klassen har simskola men han klarade inte åka själv. Han har ju aldrig varit där. Knappt jag heller, sist jag var där gick jag på gymnasiet och vi hade livräddning. Jag gjorde vad jag kunde för att komma undan badet redan då. Både att behöva kyla ner sig och att vara nästan naken med obekväma människor och det i det vattnet. Klorerat havsvatten. Smakar verkligen urk och kroppen kliade länge efteråt.

Jag svängde av vägen och gasade fart igen. Ser något misstänkt vid vägkanten. Åh nej.  Hjärtat stannade till och jag fattade vad jag faktiskt såg. Farbror Blå. Med lasern. Åh nej igen. Hur fort kör jag? Hur fort får jag köra? 50? Jag kör nog för fort. Åh nej! 
Gör en snabbkik på hastighetsmätaren. 50. Exakt. Yeeey. Nu kunde jag andas ut och köra vidare. 
Klitterbadet var det ju. Simskola. Det var så lugnt. Tyst. Och varmt.

image

Mister var lite mer uppåt hemma och det var ju bra. Den värsta smärtan har lagt sig. Han hade ju slängt en kniv i soffan (tänk om han istället hade lyssnat på vad jag sagt om kniv i soffan) och satte sig utan att se efter var han satte sig.
Han satte sig rakt på en hum…grillkniv.
In i låret skar den. Aj aj ont ont

image

Nu är det ju inte så att det ropas efter doktor och ambulans precis. Hade det varit mitt ben så kan jag ju bestämma själv om jag vill åka in för kontroll. Mitt ben hade stannat hemma. Men nu var det ju inte mitt ben.
Jag föreslog att vi kan åka till distriktet för att kolla om de vill sy det?  Det blev ju ändå en bra glipa.
-Nej svarade Mister och sträckte fram fingret. Detta syddes inte och det läkte bra och det lade vi om hemma. Dessutom litar jag inte på läkare.
Hmm. Jo han har en poäng med det.
Jag kan inte tvinga honom liksom. Jag fick lov att lägga en kompress med blodstillande vadd i åtminstone. Smärtan var stor, inte så konstigt men han är tålig den pöjken. Eller enveten. Möjligen båda.  Han tackade nej till bedövningssalva och betackar sig för värktablett. Sån skit behövs inte. Nä gå du ut och rök istället, bra tänkt. För det finns ingen skit i ciggarna… 😉

På kvällen grillade vi och jag blev så himla sugen på att testa morotsbiffar. Jag har hittat ett recept som verkade så gott.

image

Spridit ut mig?? Då skulle du se utanför bilden. 😉

image

Jag kluttade i stekpannan, fräste till och vände. F-n också. De går ju sönder. Morr och grr. Det gillas inte. I med ett ägg till.
En liten stund senare kom jag på vad jag glömt. Det var inte ägget som var felet och räddade allt. Jag hade glömt tålamod. 
Så klart måste ju biffen ligga stilla ett tag, hur ska annars ägget hinna stelna? 
För övrigt blev det fantalastiskt gott och det blir definitivt fler morotsbiffar gjorda. Jag ska testa med kålrot också,  det bör bli gott. Kan undra vilken krydda som passar fint till det? 
Rödbetsbiff funkar säkert också så det ska testas också så klart. 

Eftermiddagen och kvällen bjöd på en del utbrott och upprörda uppjagade känslor. Hoppochstuds är inte i balans och varvar ur i ett. Medan jag stekte morot så tog Genbanken bilen och letade efter Hoppochstuds efter det senaste brytet. 
När kvällen kom var det gott att komma i säng alltså. 

Vad tänker du? Låt mig veta.

