Drivor av musbajs

Hoppochstuds var inte vidare stabil på morgonen. När jag påminde om dagens utflykt gick han helt in i sig själv. Som i en bubbla. Han gick undan, svarade inte på tilltal och gjorde ingenting. Decibel sa att han kommer nog inte med i taxin idag.
Vi har sett det förut och hon hade helt rätt. Han fick istället följa med mig till jobbet. Där fick han också en dipp och skulle gå hem.

Jag var just redo att ringa SöstraMi och be om snabbhämtning innan han får ett bryt och kanske sticker. Var hittar jag honom i Ullared liksom? Och på arbetstid, det finns liksom inte utrymme för annat. Jag skulle bara göra en sak klar först men han lyckades att lugna ner sig och vända humöret så jag slapp ringa. Jag skulle egentligen jobba över,  jag gjorde det jag skulle göra men en av uppgifterna fick bli sisådär. Jag kände att jag ska inte utmana mer än nödvändigt. 

Efter jobbet ville han bli hemma när jag åkte till stallet. Mister var ju också hemma och telefoner finns så jag åkte iväg. Jag och Lotta städade sadelkammaren. Hela täckeslåren var full av musbajs. Alla lådor var fulla med musbajs. Allt luktar musbajs. Som tur är var inga större grejer tuggade på utan de hade hållt sig till plast. Och min tröja. Och ett bogskydd som var stora hål i. Men täckena var hela 🙂
Jag ska gå igenom och spara något enstaka. Det som sitter bäst. Sen sälja av resten. Newt har inte haft täcke på tre år liksom. Men något är bra att spara. Han skulle ju kunna bli sjuk eller skadad och behöva lite extra värme 🙂

När tjejerna kom hem från skolan tog vi lite knäckefika och som bonus och belöning en ridtur i skogen. Helt fantastiskt 🙂
Även denna gången kunde Newt erkänna och överleva att bli andfådd och blev svettig till och med. Det är som en helt annan häst att rida. ♡

image

image

När vi var klara åkte jag och Decibel till Fegen. Mina grejer som jag beställt hade kommit. Roligt att testa nya grejer.
Det är schampo till Genbanken, ekologiskt och Icke djurtestat. Flourfri tandkräm som inte heller är djurtestat. Hårfärg gjord av 100% örter och en mascara. 😀
Tandkrämen med fänkål var en hit alltså. För mig för ingen vill smaka på den. Ingen gillar lakrits typ. Men då har jag en egen ju och den ska definitivt beställas fler gånger.

image

Mimmi blev glad över att det kommit en ny kartong,  helt och hållet enbart för hennes skull 😉

image

Det var precis lika gott att gå och lägga sig idag faktiskt.

Vad tänker du? Låt mig veta.

