Studiedag är studiedag

Vi studerade grävmaskiner. Vi och hästarna.  Både larvare och hjulare. Spännande.
Först mötte vi en hjulare på vägen, det gick fantastiskt bra. Newt som gick först vände sig helt om som för att kolla att flocken är med. Han är inte jätteimpad över stora maskiner alltså. De andra var kvar så han kunde vända tillbaka och fortsätta gå.

När vi kom tillbaka till stallet hade hjularen hjulat dit. De var färdiga för dagen och när gubbarna lämnat platsen så passade vi på att studera maskinerna.

image

image

image

image

Lotta har beställt lite salvor åt oss. Jag beställde en Lindblomskräm.
Jag älskar lukten av lindblommor,  jag har lyckan att ha en stor lind i trädgården dessutom. På somrarna fylls hela ute med lukten och om man ställer sig under trädet så låter det högt av alla getingar och humlor och bin och alla andra som äter nektar. Det surrar och sorlar och rör sig överallt. 🙂

image

Krämen luktar så fantastiskt gott att jag nästan ryser lite. Jag är lite tokig i golukt. Kan man nog säga. Detta är golukt.

Hoppochstuds är också go.

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

