En ljudlös beställning

Decibels hår behöver en inpackning. Vi pratade om att göra en oljeinpackning över natten nu när vi ändå är lediga. Jag har visserligen bara rapsolja men det funkar säkert. Eller,  jag måste köpa rapsoljan och sen har jag. Den ekologiska tar slut så fort för flaskorna är ju så små. Nåt som visst ska vara något av en mirakelolja är kokosolja. Det skulle vi ju ha. Jag har läst om just detta typ överallt men var hittar jag sån bara sådär?

In på ICA efter jobbet och in bland oljorna.
Tar en rapsolja samtidigt som blicken glider snett en hylla ner. Men. Är det inte… Jojomen.  🙂 Visst är det så.

image

Ner med burken i vagnen. Det var ju bra beställt av mig.
Väl hemma blev det snabbplock för sen skulle jag och Mister till BUP.

I vanlig ordning blev det tacos, vissa saker ändras inte på.  Bäst jag stod och förberedde så kom Hoppochstuds till köket.
-Åh, vad ska vi äta idag?  Tacos?  Jaaa! !
Är det vegetaris färs?
-Hmm. Nä,  det är det vanliga. Varför undrar du?
-För att jag vill inte äta djur. Det är synd om dem. Jag vill ha sån där låtsaskött du vet.
-Okej. Var har du lärt dig om detta med djuren?
-Ingenstans. Jag vet inte. Jag vill bara inte äta dem.
-Du är en klok pojke du. Nu har jag ingen låtsasfärs hemma men vi kan bestämma så här, vi äter detta idag så lovar jag att köpa hem låtsaskött i veckan. Kan det vara okej?

Det var det så nu behöver jag ladda upp med quornprodukter tror jag.
Jag själv kan lätt hänga med i bytet för min del men jag vet inte hur det är med resten av familjemedlemmarna. De får väl fortsätta att äta kött om de vill,  det går bara åt lite mindre.  *Känner mig glad och stolt över Hoppochstuds’ beslut* Jag hoppas att det är bestående men det märker vi väl.  🙂

Medan jag grejade med maten kom SöstraMi och Jummi. Det blev lite ändring med fredagsfilmväljandet eftersom Jummi ska kunna ha ut något av filmen också. Casper det snälla spöket blev det.  Och tacos.  Och trötta uppvarvade och griniga barn blev det men sånt blir det. 

Idag har jag mest grejat. Och varit hundvakt. Och tvättat. Jag har tvättat också. 
Dagen blev kväll och kvällen blev sen. Hoppochstuds ville sova. Han sov redan i soffan.  Jag skulle bara borsta tänderna och släppa ut Tiili och under tiden somnade han igen. Gullunge.

image

Nu ligger vi alla i sängen. Det ska bli kanonskönt att sova ikväll.
Jag har mycket att göra imorgon med tvätt och städ. Jag har egentligen planer men beroende på hur jag känner imorgon kanske jag ev avstyr. Jag är trött. Som Bilbo så bra säger: -”Jag känner mig uttänjd. Som för lite smör till för mycket bröd.”
Ungefär så. Det har varit mycket nu ett tag och jag behöver ett tomrum nu. På måndag är det ju jobb igen. Sen får jag väl veta i sinom tid hur det blir framöver tä…cke.
Täcke ja. Rackarns. Så klart. Mitt nytvättade hästtäcke hängde jag upp på trappräcket för att blåsa bort lite päls. Så klart har jag glömt bort att ta in det.  Och så klart, när jag har glömt något ute så blir det regn. Skit också. 

Ja nä. Nog om detta. Det är dags att sova nu.  Natti folkens. 

One thought on “En ljudlös beställning

Vad tänker du? Låt mig veta.

