Som bortblåst

Det är märkligt. Jag hade ett helt inlägg klart i huvudet, det skulle bara renskrivas. Därför tog jag mig en paus ifrån vardagen och gjorde en stor balja te. Planterade rompan på stolen, fram med mobilen, klickar på WordPressikonen och… Inlägget är borta. Endast fragment finns kvar. Det händer oftare än jag vill erkänna det där. Mycket irriterande. 
Nåja. Jag har paus iallafall,  teet är gjort och ska drickas i vilket fall. Inlägg eller inte.
Huvudet har haft det besvärligt ett par dagar. 😉 Inte bara huvudet förresten. Jag har en tid haft känslor, aningar utan att direkt kunna peka på dem. Starkare har de blivit,  utkristalliserat sig och ligger svävande. Redo att plockas fram och ner. Jag har pratat och funderat. Jo jag känner rätt.
Så plötsligt. Bekräftelse från oväntat håll. Ännu mer tankar. Mer utkristalliserat. Frågor. Undran. Sen kom svaret. Lika oväntat som väntat. Men tankar och känslor slutar liksom inte med det utan samtidigt kommer fler. Pusselbit läggs till pusselbit men är det från samma ask? Känner jag rätt?
Det spelar egentligen ingen roll,  det viktigaste är att jag känner och faktiskt lyssnar.

I morse vaknade jag tidigt och gick upp i ett tyst sovande hus. En stor balja kaffe med mig själv det är inte så dumt alls. Mycket underskattat.
Tiili fick sin frukost och sen släppte jag ut henne. En stor morgonsol lyste stark och bländande. Wow. Idag blir en strålande dag ute också. Tänkte jag och vände ryggen till. Det mörknade och regnet föll och övergick till en ordentlig hagelskur. Stackars Tiili var nödig och hade inget val än att stanna ute lite till men så fort hon var klar kom hon springande med kisande ögon och huvudet högt. Släpp in mig skrek hela kroppen så det gjorde jag 🙂

image

Egentligen skulle jag varit i stallet men jag bara orkade inte. Jag ville bara vara hemma och greja,  i lugn och ro. Det har varit mycket med det mesta ett tag nu och jag är trött.
Jag hoppade över ridningen idag. Decibel sa redan igår att hon orkar inte och Hoppochstuds har haft kompisstopp denna helgen. Han har inte alls varit i balans så han behöver också bara vara. ♡
Vi har bara varit hela helgen men ändå fått gjort en del. Jag har till exempel kommit ända ner till botten av tvättkorgarna. När det har torkat ska jag se över och ev tvätta upp hästtäcken som jag tänker sälja av.

Igår klippte jag topparna på Decibels hår och idag la vi i ännu en omgång färg.
Vi är helnöjda med Radicofärgen. En ekologisk hårfärg, 100 % örter och inte djurtestad. Lite mer info och en testkörning med bilder finns här. Vi har köpt just den färgen,  -wine red men jag har ännu inte fått testat den i mitt hår. Det kommer tid till det också. 
Den ska definitivt köpas fler gånger. Jag ska ju ändå beställa fler fluorfria tandkrämer.
Dessa smakade ju,  den första jag testade fixade jag inte. Aloe Vera är inte gott. Nyttigt ja men det är inte allt.  🙂
Det konstiga är att mina ilningar verkar ha försvunnit. Jag som har köpt Colgates humdidum-mot-ilningar-vad-den-nu-heter.
Det känns konstigt så ibland undrar jag om det inte är inbillning för att jag läst om andra som har blivit av med sina ilningar. Å andra sidan finns det ju de som har fått ilningar istället. Skit samma. Inbillning eller inte, det är ju på positivt i vilket fall 😀

Decibel var ner till källaren för att hämta blomjord idag och hittade en oöppnad Ramlösa.  Med svartvinbärs dessutom. 😀
Glada öppnar vi och dricker. Blää.  Den var ju inte ens god. ?
Vid närmare kontroll så var det inte så konstigt alls. Bäst före datumet har eventuellt passerats. 😉

image

Decibel sådde lite paprikor och grejer och jag har planerat om några växter som skrikit länge efter omsorg. Vadå,  jag kan inte lyssna på alla som skriker hela tiden. Jag stängde in dem i tvättstugan istället. Dessutom fick de dyrvatten som plåster. Ramlösa med svartvinbärssmak. Det är fina grejer det.
Jag har putsat ena köksfönstret också. ”Bara” tre kvar alltså. Plus en altandörr. Men det blir en annan dag. En ska inte förhasta sig.

Egentligen skulle jag behöva duscha Tiili också men jag har inte funderat färdigt på det ännu.
Nu är ju teet urdrucket och då bör ju rimligtvis pausen vara slut. Jag har mycket kvar att göra och snart ska Decibels hår sköljas ur. Någon gång under de följande timmarna ska Genbanken komma hem. Det vore bra att ha det viktigaste gjort då.

Vad tänker du? Låt mig veta.

