Så onödigt

Dagen började som vanligt med att barnen skickades iväg till skolorna. Alla utom en…
Jag åkte till jobbet. Sen åkte jag hem. Dagen gick. Den blev mest kaos faktiskt.
Hoppochstuds och Decibel började bråka. Studsarn mår inte bra nu och är känslig och lättretlig rent allmänt. Han exploderade. Och drog näven i ytterdörren. Som tur gick bara den inre rutan. Och det räckte med bara ett plåster. När Genbanken kom hem fick dörren också plåster.

image

image

Hoppochstuds blev förtvivlad. Rutan sönder. Han har gjort sönder rutan. Aldrig kunde han tro att han slog så hårt. Inte kunde han tro att han skulle göra något sånt. Nä, han hade det jobbigt. Inte blev det bättre av att han ramlade och slog sig och en hel del blev fel.

Sen tog jag med en kopp kaffe och en skål Gojibär upp och satt med honom när han spelade.

image

Egentligen ingenting jag hade riktigt tid med men jag struntade i det.

Ja och sen drog det igång igen. Det var ett väldans levande. Och är delvis fortfarande.
Jag stod och fixade mat. Och nånting ramlade över mig. Tungt, segt och tråkigt.
Jag blev på dåligt humör. Ledsen. Gråtig. Arg. Ensam. Utanför. Tråkig. Fånig. Ja allt på en gång. Tankarna gick i cirklar, som ett ekorrhjul. Jag tänkte på allt jag har att göra, allt jag borde göra och allt jag vill göra. Jag tänkte på det jag vill göra men inte riktigt kan, av olika orsaker. Det bara rasade över mig men ingenstans såg jag tiden eller orken att ta itu med det hela. 

Så onödigt att fastna så. Vad hjälper det?
Inte ett skit. Jag drog igång diskmaskinen och gjorde mig en balja te. Sen satte jag mig vid köksbordet och tyckte synd om mig en stund. Jag skickade några mess och sen orkade jag inte med det mer.
Så onödigt att sitta där och tycka synd om sig. Vad hjälper det? Inte ett skit.
En helt onödig kväll. Därför ska jag akta mig för onödan bättre nästa gång. 🙂

Idag kom min bok som jag har köpt. Decibel har redan börjat läsa den.
En hemsk bok men förhoppningsvis bra läsning ändå.

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

