Badhus, blomsterhandel och en sån där ”skum” butik

Jag följde med Lotta på vattengympan. En hel dags samtal och analyserande. Det är fint det. 🙂 Vi hade sketamysigt.
Vattengympa är rätt så jobbigt faktiskt,  om man kör hårt iallafall och det gjorde vi. Det ska ju vara lönt.

Hon är fin Lotta,  och tänker på mig. Hon som egentligen brukar börja en timme senare men bytte grupp för min skull. Hon ville inte att jag skulle drunkna redan första gången. 
I den senare gruppen sänks bassängbotten ner till 150 cm. Det ställer ju till det lite för mig som bara är dryga 160. Hon är fin Lotta.  🙂

Efter bastu, gympa, bubbel och dusch åkte vi vidare på turné. En mysig blomsterhandel minsann. Jag köpte lite av varje bla en Välkommenprydning att ha vid entrén och lite till Bobboliten. Alla har penséer på kyrkogården men det vill inte jag. Jag hittade en söt blå Aubretia (stavning?). Och en supergullig ljuslykta. På sommaren skulle den kunna användas till annat också. Till exempel färgade glaskulor som blir häftigt när solen lyser på den.

image

Jag hittade en liten liten järnek också.
Mimmi som är en rivig katta tyckte den var fin att tugga på.  🙂

image

När vi shoppat och pratat lite strunt och roligheter med den trevliga personalen åkte vi till ICA. Ja alltså,  det behövs inte sägas så mycket mer om det. Det tog tid Ungefär som vanligt men det var bara en uppladdning inför nästa stopp. Det roliga stoppet. Tarotkatten. En sån där ”skum” butik med alla möjliga roliga grejer 😀
Helt ”otippat” drogs jag mot dofterna. Det luktade fantastiskt och vi började jakten efter vilken av alla rökelser det kunde vara. Vi hittade några stycken.
Jag var dessutom ute efter en fin och rätt rökelsehållare. Men tyvärr. En sån jag var ute efter,  en med en älva,  fanns inte. Skitskit. Jag sa några halvsvordomar av det lindriga slaget.
Vi gick iallafall vidare till nästa rum. Då kommer en av personalen. ”Titta här. Denna måste ni se. Den har kommit idag, jag håller på att packa upp.”

Vad fick vi se?  Vad fick vi se?
En rökelsehållare. Med en älva.
-”Den är min.” Sa jag och talade om att jag just letat efter en sån. 

image

Nästan klar att betala. Lotta funderar på en pendel. Vi tittar och känner. Jag har ju en pendel där hemma säger jag så jag behöver ing…en… Men wow. Den här känns märklig. Som en magnet liksom.  Eller jag vet inte. Pratade med personal igen. Hon skrattade. Tyckte jag ska prova. 
Ställa jafråga. ”Heter jag Ulrika” Pendeln cirklar. Nejfråga då?  Hmm… Pendeln svänger och har helt rätt. Jag gillar inte bruna bönor. 

Ställ en fråga. ”Ska jag verkligen köpa mig en pendeln idag? Pendeln cirklar.
”Är det säkert?  Pendeln cirklar.
”Skojar du med mig? Pendeln svänger.

Okej. Jag gillar pendeln. Konstigt. Den ser inte mycket ut alls. Om jag fått bestämma hade jag velat ha mer smyckigt. Nu bestämde jag ju iallafall och valde denna. Utan smyck. Fast jag gillar den. Och den gillar mig. Så jag betalade den också. 🙂

Sen. Åkte vi hemåt. Med alla mat och handlingskassar att packa upp. Jag provrykade Cannabisrökelsen och det luktade helt underbart. Inte helt oväntat så tappade barnen nästan hakan och trodde jag förlorat förståndet när de fick syn på Cannabisen.
Men se det hade hon inte minsann.  😀  

Vad tänker du? Låt mig veta.

