Segt som kladdig kola

har det varit idag. Det är inte mycket vettigt jag fått gjort idag. Fast det finns ju andra dagar att ta igen det på.

Jag har däremot varit iväg till frisören. Egentligen skulle jag ha färgat håret ikväll men jag har inte hunnit. Men viss skillnad blev det ändå även utan färg.

image

Jag hade tänkt mig att testa den nya hårfärgen som jag beställt. 100 % örter men f-n vet. Jag har klåda i hårbotten och vanlig skitfärg brukar liksom bränna till det lite och det håller sig ett tag. Till imorgon har jag nog hunnit bestämma mig 🙂

Min beställning från Jordklok kom idag. Och Lottas. Det är bra att beställa ihop. Frakten blir gratis när det är såpass mycket och det sparas in på transport.
Det blev lite fluorfri tandkräm och schampo och sånt. Inget är djurtestat och det mesta, om inte allt är ekologiskt.

image

Jag ska göra ett test. Igen.
Jag råkade hitta tygbindor/trosskydd av ekologisk bomull. Det passar ju asabra för jag tål ju inte de andra. Jag använder ju det ändå förstås men får sån ruggig klåda och svid. Därför ska det bli riktigt intressant att testa. Lite omständigare blir det ju förstås eftersom de ska tvättas men tvätt blir det ju i vilket fall. Jag googlade runt lite och det verkar som att när man väl testat är man fast. Verkar det bra så beställer jag hem fler 🙂

Jag och Hoppochstuds var iväg och handlade. Decibel ska på studiebesök imorgon och ska ha matsäck med sig. Vi handlade lite mer som behövdes och ändå har jag glömt en del. Typiskt. Fast frukt kom jag ihåg. Mycket frukt. Och bara.
ekopäronen är så rackarns goda. Hoppas att dessa apelsiner är lika goda som de förra jag fick tag i. De var fantastiska. De ekologiska har en helt annan smak.
Jag har ofta läst att ekofrukt inte håller sig men det har inte vi märkt av så väldigt. Oftast blir frukten uppäten. Bananerna är tvärtom mer hållbara än de vanliga fulbananerna. Helt perfekt.

image

Imorgon är det jobb igen så det är dags att sova. Efter allt onyttigt uträttat är jag ju trött ju. 😉

Vad tänker du? Låt mig veta.

