Påsklovet är här

Efterlängtat och äntligen. Lite välbehövlig vila. Det säger jag alltid när det är lov men så värst mycket vila blir det inte. Fast på ett vis gör det ju det. Jag behöver inte tjata, gnata och faktiskt tom bära upp några barn på morgonen. Bara det liksom. 🙂

I förra veckan färgade jag håret som fick vara kvar på huvudet.

image

image

Värdelös färg tycker jag allt. Den blir ju inte kvar. Det märks redan färgskillnad. Idag var jag på badhus och det droppade rött hele ti’n.
Insidan av baddräkten som är vit hade blivit röd. Decibel säger att örtfärgen inte släpper färg lika länge så nästa gång ska jag definitivt ta den.

I söndags hade vi stalltjänst. En mil i skogen ingick. 🙂 Jag red Decibels Afrodite. Hon har inte riktigt rätt muskler ännu och när hon inte orkar riktigt börjar hon krångla istället. Jag tyckte att jag kan ta de diskussionerna istället för Decibel som kämpade på allt hon orkade.
Det är bättre hon tar Newt ett tag så får hon mera flyt. Det är ju lite annat med en relativt ny häst som vi ännu inte känner riktigt. Vi vet inte riktigt vad hon går för och hur mycket vi kan pressa henne. Fast hon gör så gott hon kan Afrodite. Även om det inte alltid blir rätt så gör hon sitt bästa så länge hon orkar 🙂

image

I måndags så jobbade jag. Påsklov eller inte.
Hoppochstuds ville bli väckt när jag åkte och det var inte minsta kul att gå därifrån. Jag hade allra helst krupit ner jämte honom där han låg så där morgonmysigt sovvarm och knappt vaken. ♡

image

På eftermiddagen var jag i stallet igen. Markträning på schemat. Därefter hem och göra ett klädbyte för möte på banken. Det drog över tiden så det blev bara hem för att byta bil och snabbt hämta Lotta. Vi åkte på meditation i Falkenberg. En himla bra meditation, trevliga människor och mycket skratt.

När jag kom hem satte jag mig vid bordet. Tiili satte sig jämte och talade om någon kvällsmat har hon minsann inte fått. Hon tittade så uppfordrande att jag frågade Genbanken för säkerhets skull. Jodå,  kvällsmat har hon fått.
Själv ville hon inte alls kännas vid det utan försökte få mig att förstå innan hon med en djup och väldigt ljudlig suck la sig.
Snålmatte!

image

Idag har jag och Lotta packat in barnen i bilen och varit i Svenljunga. Vi och tjejerna hade vattengympa medan pojkarna var i den djupa bassängen. Vi bubbelbadade och ångbastade oss och hade det väldigt bra.
Barnen var trötta när vi kom hem så vi har tagit det lugnt. Imorgon ska jag jobba igen. Extra för M vabar. När jag har städat så fortsätter jag ett tag med keps. Så kör Genbanken hem på rasterna och kollar till. Han jobbar ju bara ett stenkast ifrån typ. Perfekt. 

Gårdagens fullmåne var ju helt otrolig. Det blir tyvärr inga bra bilder med mobil genom en fönsterruta och månen fick som strålar. Nu gör inte det så mycket för det blir häftigt när månen är bakom moln också.

image

Nu ska jag göra mig klar för sängen. Jag är trött och jag tänker börja tidigare imorgon. Så blir det inte så stressigt att hinna klart.
Må det så ske.  🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

