Det går i ett

Förmiddagen ägnades åt lite allmänt plock och lite i magarna innan det var dags för mig och Decibel att byta om.

image

Helskodda it is. En ridtur kändes helt i sin ordning. Tiili följde förstås med. Jag undrade lite för mig själv hur det skulle gå, förra ridturen hade hon ju hela öronen fulla med ludd. När det var på allvar funkade det fint men däremellan så fanns en del att önska. Uppe på hästryggen kan man inte göra värst mycket. Men som sagt när det väl gällde så gick det.
Idag gick det asaasabra. Jätteroligt.
Trötta blev de också.
Dels en någorlunda lång runda och sen en massa ute i skogen. Ju sämre underlag desto större är risken (eller chansen beroende på vem som får frågan) att vi rider in där. Genom rishögar och pinnar. Över stock och över sten och hundarna får springa med. 

Mellan två ganska näraväxande granar stannade vi, jag och Newt. Det var såpass nära att jag hade en fot på varje träd. Himla bekvämt faktiskt. 🙂

image

Efter stallet och det åkte vi till Gekås för att handla inför påsken. Imorgon finns inte tid för sånt. Gekåsturen blev en spännande upplevelse… Vi var inte ensamma och med två barn som har problem med ljud och intryck. Hurra. Jag hann ångra mig flera gånger men vi överlevde. Vi behövde liksom grejer som inte finns på ICA.

På kvällen hämtade jag Jummi och åkte hem tidigare SöstraMis lägenhet och nattade honom. Efter en saga och lite mys sov han gott.

image

När SöstraMi kom hem åt vi lite rostad smörgås och pratade massor innan jag åkte hem.
Nu ska jag också sova, det har varit en lång dag och den fortsätter imorgon. Först ska jag jobba  och sen ska vi rida.  Dessutom håller jag på att somna redan och för den som inte vet det så är det rätt obekvämt när telefonen landar i ansiktet.

Vad tänker du? Låt mig veta.

