Censur, censur, censur och en hel hoper fulord

Det blir inte mycket bloggat idag. Smith är det. Jag har ju så fina bilder från igår. Och idag. Tror jag. Faktum är att jag är inte helt säker. Jag ser dem inte så som de egentligen ser ut.

I fredags var jag i stallet. Jag stötte ihop med M, knappt men ändå tillräckligt för att jag skulle tappa taget om min mobil. Schtunk sa det i golvet. Jag plockade upp och eftersom mobilen låg så fint i fästet på plånboksskalet så blev jag glad. Inget hände.
När jag kom hem skulle jag bara kolla klockan.

Censur, censur, censur och en hel hoper fulord!!!

Jag har sen länge haft en skadad skärm. Höger hörn. Jag har tejpat för att slippa flisor i örat men i övrigt funkar den felfritt.
Nu är det en stor skada i vänstra hörnet också. Och det funkar inte längre felfritt.
Skärmen blinkar och lyser om vartannat. Den väcker sig ur viloläge och blinkar epilepsivarning. Små korta stunder ser jag färger. Övrig tid är det väldigt färglöst och konstigt.

Krångel och censur. Alla mina bilder. Alla grejer. Jag var på gång att föra över till datorn men nej. Jag vill inte. Jag måste ha det i mobilen. Det är den jag alltid använder. Till blogg. Instagram. Facebook. Det är i mobilen jag behöver mina grejer. Säkerhetskopia. Finns ingen plats på kortet.  Jag ska köpa ett nytt SD-kort. Ett större. 

Genbanken beställde mig en ny mobifon. En likadan. Jag som förut bestämt mig för att jag ska ha en Note 3a har besinnat mig. Jag klarar mig mycket bra med min 2a. Det räcker. Så det blir en ny Note 2a.  Fast med ett större SD-kort. Kommer bli asbra.

Som sagt, Det blir bättre till veckan. Fram till dess ser jag på halvfart. 

Vad tänker du? Låt mig veta.

