Tjejgåing, crossolycka och sjukhuset.

Jag och Lotta packade in oss, hundgodis, bajspåsar och våra flickor i bilen och åkte iväg. Tjejgåing. Vi hann inte så långt innan Genbanken ringde. Decibel har vurpat med crossen. Han ville ha lite råd och stöd och sen knatade vi vidare.
Tiili var inte jätteimpad över att behöva gå i koppel alltså. Men hon varvade ner till slut. Väl i ”mål” åt vi lite mat och pratade strunt innan vi begav oss hemåt.

Väl innanför dörren blev jag i princip avlöst. Genbanken behövde åka till sjukan med Decibel. Hon har slagit i huvudet och mådde illa. Minns inte riktigt vad som hände och hur länge. Hon hade slagit i käken och bitit sig i tungan. Ont i nacken.  Troligtvis har hon slagit i benet också för hon hade svårt att gå. Vilken jägarns tur att hon hade hjälm.  ☺

Så här sitter vi, jag och Hoppochstuds och ser på film. Han har en riktigt tuff tid nu alltså så lite nervarvningsmys är fint 🙂 Lite orolig är jag allt ändå. Lilla Decibel som var så ledsen. Och orolig att jag ska tvinga iväg henne till skolan fast hon mår så dåligt. Absolut inte. Hon blir hemma. Så klart. Fattas bara det.  😄

Och nu kom första uppdateringen. Hon har kommit in och fått en nackkrage och väntar på läkaren. Jag väntar också! 

Uppdatering två. Nervarvningsmys. Var mysigt. Men helt verkningslöst. Pöjken är varken nervarvad eller lugn. :-/

Uppdatering tre. Hoppochstuds somnar till slut. 😴

01.18 Jag får äntligen veta att de åker hemåt. Inga skador mer än smärtan hon har. 💕
Däremot är det fullt kaos på annat håll. Katastrof. På riktigt. 😭:|

Vad tänker du? Låt mig veta.

