Svårt att sova ikväll

Egentligen borde jag sova nu. Imorgon ska jag först väcka barn och sen åka till jobbet. Mister har påbörjat sitt sommarlov och Hoppochstuds har valt att avstå skolavslutningen. Han orkar inte med allt folk och konstigheter. Decibel däremot ska åka som vanligt för vårterminens sista dag. Sen har alla loppor sommarlov. Faktiskt har jag väldigt dubbla känslor om det. Det är jätteskönt med lov. Sovmorgon och inte så mycket måsten. Men jag vet ju att allteftersom dagarna går och barnen börjar tjafsa och bråka mer än vanligt så längtar jag till augusti och skolstart. Det är samma varje år.
Jag förstod aldrig vad Mammi menade när hon så ofta suckade, pustade och skällde fram att det ska bli så skönt när skolorna börjar igen. Nu förstår jag precis.
Jag ska ju jobba också och det känns inte riktigt bra när det är lov och barnen är hemma.

Jag har jobbat idag också. Några extra timmar utöver schema. Helt i sin ordning även om jag i morse ångrade att jag sagt ja. Jag är trött. Överallt. Dessutom är min axel inte i skick. Den har bråkat sen i september förra året ungefär. Nu är den nog inflammerad på riktigt. Det knakar och knäpper och värker konstant så nu har jag gett med mig en aning och knaprar antiinflammatoriska piller. Det är nog bäst med tanke på att den andra axeln känns också av.
Klent tycker jag. Klent att inte klara av ett städjobb på några stackars timmar tycker jag. Fast så påminde Genbanken om att det var la väntat,  det började ju redan när jag jobbade på ålderdomshemmet. Ja tänk det gjorde det ju faktiskt. Jag har bara förträngt det. De kanske är lite ömtåliga men jag har gjort vad jag kunnat för att förtränga dem.
Hoppochstuds ska följa med till jobbet imorgon. Hoppas att det är för att han vill och inte pga rädsla.

Vi tittade på tv förut när han plötsligt talar om att när han ser på tvn så kunde han ändå se som en gestalt i hallen.
Ja, säger jag. Jag brukar också se den.
Då blev han orolig och rädd.

Hmm. Det kanske inte var det bästa svaret jag kunde ge men jag svarade sanningsenligt utan att tänka. Det är så,  jag har sett ”någon” gå förbi ett antal år. Ingen annan har någonsin sagt något så jag har bara tagit det som synvillor. Så plötsligt ser han detsamma.
Fast samtidigt tänker jag, skulle det nu vara ”nånting” och jag säger att det inte finns så blir det ju också fel.  
Men eftersom jag inte har någon sån förmåga att se så lutar det ändå mot synvillor. Numera kollektiva..?

Det ska väl uppenbara sig en dag.

Idag har jag fått ruskigt lite gjort. Jag måste skärpa mig alltså. Om det ändå hade varit så lätt. Däremot har jag läst. Massor. Jag har fått nys på en fin väns blogg. Den är tyvärr inte skriven i på ett par år men den är så välskriven att jag läser den ändå. Från början. Jag verkligen gillar den.
Jag har beställt varsin bok också, till mig och Lotta. Så har jag lite att se fram emot. Jag har förresten ett paket att hämta ut. Jag har beställt vaxduk och bordsfilt.

image

image

Det finns så många fina och det är definitivt inte sista gången jag beställer därifrån. Jag skulle egentligen hämta paketet idag men jag har haft sån huvudvärk idag. Troligtvis från nacke/axlar som stretar uppåt. Jag höll på att somna i bilen på väg hem från jobbet så jag bestämde att jag får nog hem och kurera mig först. Sen glömde jag så klart bort det men imorgon är en annan dag.

Det kom ett mess från Lotta. Afrodite som fick skor påbankade så sent som igår har tappat den ena idag. Skit också. Jag har inga fler än de två. Jag funderade på att skicka Decibel till hästarna för att gå en runda i hagen och leta. Hur lätt blir det då funderade jag vidare när mobilen knackade. Millie har hittat den. Yeeey. Imorgon ska skon bankas på igen och sen är hon redo för nya äventyr igen.
Hästarna har gått barfota i flera år nu,  förutom Afrodite, men nu när vi rider såpass mycket och långt så slits hovarna för fort. De har fått ont. Det började med Newt och Hilda och de blev skodda för ett tag sen. Det blev helt andra hästar. Nu igår var det dags för de två andra hästarna.
Imorgon ska vi fira tjejernas första  sommarlovsdag med att rida till Fegen och köpa varsin glass och sen rida hem igen.

Det vore bra om jag kunde sova snart. Jag ska skicka Decibel med taxi. Hoppochstuds ska med mig till jobbet. Dessutom är jag trött.

Vad tänker du? Låt mig veta.

