Måndag blir till tisdag

Dag blir natt och ännu en dag läggs till handlingarna. Det har inte varit den bästa men inte heller den sämsta. Egentligen alldeles svenskt lagom alltså.

Inte heller har jag något speciellt att skriva om. Vissa dagar känner sig själen ensam. För det mesta trivs den ganska bra med sitt eget sällskap men somliga dagar saknar den något. Jag vet inte vad. Det bara fattas något och det känns tomt och tyst. De dagar kan jag inte skriva. Jag har inget intressant att skriva om och ingen bryr sig anyway. I inutiet är det tyst alltså för i huset är det minsann ljud så det räcker.
När själen är ensam vill den och jag ha det tyst för att kunna hitta gemenskapen igen. Med någon. Något. Ingen vet vad som saknas men ”båda” vet när det är tillbaka.

När själen är ensam är vi lättstötta och tar åt oss. Vi blir lätt ledsna och besvikna. Också på det vi inte vet vad det är. Vi känner oss som lite sämre än andra. När själen är ensam är den tyst.

När jag tänker efter så skulle jag eventuellt snart skulla ha ägglossning. Det finns inget som dränerar själar så effektivt som det. 😕

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

