Ett fint veckoslut

Dagarna rullar på och jag försöker mest flyta med. Jag har faktiskt inget val, tyvärr ligger det utom min makt att stanna tiden. Jag behöver verkligen mer tid. För allt. 
Helgen har varit kanon.
I lördags åkte vi till svärföräldrarnas stuga i Apelviken för att hälsa på Farbror Abbe, Fina Sophie och deras lilla Junibagge. Eller Jujje som hon själv säger. ♥
image

Vi var i stugan. Några handlade. Somliga badade och en liten en sov middag. Jag provade hängmattan som allas vår mamma/svärmor/farmor fick i 65-årspresent. Kanske jag ska gå i pension snart. Så skönt det var. 🙂

image

image

När alla sammanstrålade igen och var vakna så åkte vi till Tre Toppar och köpte glass. Vi gick ner till hamnen och strosade i solskenet och hade det finfint innan vi åkte tillbaka till stugan.
image

image

Hoppochstuds började få det riktigt jobbigt med sig själv och vi packade ihop oss och åkte hemåt. Det blev kanske lite snabbt och konstigt men ibland blir det så. Innan det går alldeles överstyr på riktigt.
Vi åkte inom Coop och jag kunde inte låta bli att köpa lite te. Pukkas teer är ju så himla goda.

image

Genbanken köpte en ingefärsdricka och det var en riktig hit. Jättegod. Såna måste vi köpa fler av. 

image

Vi köpte hem en bag-in-box också. KRAV,  och äntligen kunde även Decibel dricka riktig juice. Hon får sån klåda i och runt munnen annars. 

image

Väl hemma började vi på kvällsmat. Misters kompis R kom och vi grillade och åt gott. Det var förspelet inför senare.

image

R ska följa med och till Norge och kvällen var tänkt till planer, längtan och förberedelse. Att titta på bilder och prata om vad vi kan och vill göra är en viktig del i resan. Nu längtar vi allihopa. 🙂

Natten lämnade förstås en del att önska. Jag sov inte mycket. Varmt var det. Ungarna stuffade runt.  Det är iofs mer regel än undantag så jag är väl van men så var det katten.
Det gick runt en hankatt i trädgården. Och skrek och ropade.  Här är jag flickor. 
Fast alltså. Mina flickor är inte intresserade. Jag blev lite grinig för det gick inte att somna till det oljudet. Den stackarn kan ju inte hjälpa det heller ju. Han är katt så vad annars kan han göra.
Men hans ägare. Alla katters ägare. Varför kastrerar inte folk sina djur? 
Djuren mår bättre. Det blir inte oönskade ungar. Färre förvildade. Färre skadade. Färre griniga människor som får saker och ting nerpissade och fler som får sova om nätterna.
Kastrering är bra för alla. Det räcker att avelskatter har sitt kulspel intakt. Det finns så många hemlösa stackars katter ändå. Det behövs inte några gaphalsar som ränner omkring. Minsann.

Idag tog jag alltså sovmorgon. Jag tycker att det var helt rätt gjort. En kopp kaffe senare var jag på g.
Jag och Genbanken hjälptes åt med lite grejer i hönshuset. Det behövdes lite anpassning för dessa små varelser som visst inte gärna flyger. De behövde bland annat en stege för att ta sig ut och en för att ta sig in i hönshuset.
De gillade inte alls att vi var där och grejade. Inte heller hittade de ut men jag hjälpte dem. Jag gjorde något jag aldrig vågat förr. Förrän jag köpte dessa små. Jag lyfte ut hönorna, en efter en. Vi har haft många hönor men aldrig har jag vågat hålla i någon. Det tar sig 🙂
De blev lyckliga att få komma ut och pratade lite tyst därute.

image

Det har varit så varmt idag. Katterna har varit minst sagt degiga. Somliga mer än andra. Theo sov, alldeles utslagen. Länge länge.

image

image

image

image

Han är ju så go den. ♥

På eftermiddagen gjorde jag mig klar och hämtade Lotta. Vi åkte till Bosgårdsfallet i Torup där Veronica väntade. Samtal, fika,  skratt och finheter. Och lite meditation  på det.
Jag säger bara det. Vilka vänner alltså. Underbara är de. Jag har haft en så skön kväll.  ♥ Tack ♥
Ni är värda precis hur mycket som helst och jag är så glad att jag har er ♥

Imorgon är det ny vecka och nya tag. Jag sparkar igång det hela med lite jobb och därför avslutar jag kvällen nu. 🙂
Imorgon är en annan dag.
Imorgon blir en bra dag.

Vad tänker du? Låt mig veta.

