En vecka med lite av varje

Det känns hyfsat konstigt att gå upp tidigt för att göra mig klar för jobb när de andra i familjen sover vidare. Till och med Genbanken liksom. 
Förra veckan när vi lånade svärföräldrarnas stuga var fantastisk. Så mysigt och roligt vi hade. Sen var min semester slut ännu en gång.
Precis som att det finns fördelar med att jobba på timmar så finns det ju förstås nackdelar. Semester är en. Det har jag ju ingen egentligen. Å andra sidan så har jag valet att själv ta mig semester men det blir inga pengar av det minsann.
Måndag morgon åkte jag till jobbet som vanligt. På kvällen tog vi en promenad med Tiili och hon hade sitt nya fina halsband på sig. ♥

image

Först när vi gick fick vi fyra katter i släptåg. Det kändes inte alls bra så vi vände tillbaka. Vi hade inte alls kommit långt så det gjorde inget. Hoppochstuds ville inte längre med,  hans cykel lät i bromsen och han blev tokig på ljudet. Han och Mister som var ute fick kolla så att inte katterna följde efter igen.

image

På tisdagen jobbade jag över. Jag hörde SöstraMi i telefon humma lite. Sen ringde det igen. Jag hörde SöstraMi igen. ”-Men nej,  inte du också??!!”
”-Syyster! Kan du jobba över idag.
Javisst. Det går fint. Jag stannar.
Strax efter fem åkte jag hemåt,  lätt matt i pälsen. Jag belönade mig rikligt när jag kom hem. Med Nutella.  😉

image

På natten till onsdagen vaknade jag och trodde att äggstocken sprängdes. Så ont det gjorde.
Jag funderade på att det blir kanske lite tufft med jobb dagen efter. Kanske jag inte kan komma alls. Dumheter sa jag till mig och gav mig en bildlig örfil. Dumheter. Och vem ska komma istället på så kort varsel? Skärpning Tack.
Efter jobbet hade vi ärenden i Varberg och tänkte ta oss en tur till stugan där Abbe, Sophie och lilla Juni huserar just nu. Jag tänkte att skulle det vara något så är vi nära sjukan.

Jag jobbade som vanligt på onsdagen så klart laddad till tänderna med diverse smärtstillande. Det funkade. Och inte behövde jag åka till sjukan heller. Det går ju bra detta tycker jag sa jag och knaprade fler piller.
Det är bara en konstig mens med ännu konstigare mensvärk. 🙂 

Torsdagen blev mer pilller och mer övertid. Perfekt,  så har jag jobbat in några av de timmar som jag missat under semestern. Vid fem var jag hemma igen och hyddade till mig lite. Vi var bjuda till goa vänner på kvällsmat och trevligheter. Och trevligt blev det. Det blir det alltid. Mycket prat och massa skratt. Det svänger mellan allvarliga ämnen och rent strunt och det är helt i sin ordning.

Tina har en jobbarkompis som behövde bli av med kycklingar, vi sugn… ja det är vi 😉 Tina skulle prata mer med henne och bestämma nåt.
Som vanligt drar tiden iväg och både jag och Tina skulle jobba. Läggdags alltså. Det var inte jättespännande att gå upp i fredags alltså. Men jag gjorde det. Och hjälpte till med leveransen så det blev en timmes övertid också. Där någonstans hände något och den där äggstocken gick sönder igen. Jag ville bara hem för det gjorde bara mer och mer ont. Väl hemma gick jag upp och la mig.
När det väl släppte lite så somnade jag ett par timmar visst.
Mer piller och sen fredagsmys.

Jag bestämde på jobbet att nu banne mig är det jag som ska fasta. Jag har ont i magen. Känner mig uppblåst och är konstant trött. Har varit sen jag vet inte när.
Jag undrar. Är jag så inte-som-andra. Jag har jobbat på samma ställe sen i september förra året. Med från en kort period två dagar i veckan till längre perioder med fem dagar. Jag är heelt färdig när jag kommer hem. Ska man vara det?
Nog för att förmiddagarna är min bratid när jag får mest gjort och nog för att jag lägger det på jobbet men ändå. Så dålig kan jag ju inte vara?  Hur gör andra som har både ett arbete och ett liv utanför? 
Jag jobbar liksom inte ens heltid :O

Nåja. Fasta bestämde jag. Lördag och söndag. Kanske måndag och möjligen tisdag. Max att äta är frukt. Jag njöt därför lite extra av fredagstacosen. Och faktiskt lite chips efteråt. Med tacosås som dip.
ICAs I Love Eco tacosås är otroligt god. 😀
När jag borstade tänderna tänkte jag på Tina,  att jag måste messa henne lördag morgon. Om hon vet mer ang kycklingarna. Jag tänkte att det var lite sent för att messa när det plötsligt plingade i mobilen. Tina. 🙂 Hon undrade om jag var ledig på lördag så vi kunde hämta kycklingar. Jajemen. Det är hon visst det.

Lördagen gjorde ont. Jag fick lägga mig igen, med dubbel dos piller.  Där låg jag när Tina ringde om hämtning. Bara att göra.
Jag behövde några vilopauser på väg till hönshuset där transport står. Genbanken gjorde klart bilen samtidigt som Tina kom. Jag hade tänkt köra men var väldigt glad att hon ville göra det.
Kanske var jag inte så trevlig, jag vet inte, förlåt för det isåfall.
Kycklingarna hämtades och släpptes i hönshuset. Jag sa hejdå och tackade Tina för hjälpen. Jag var jättetvungen att gå upp och lägga mig igen. Jag gick sönder.

Genbanken ringde sjukvårdsupplysningen och till slut fick jag komma in på gynakuten.
Den riktiga gå-sönder-smärtan hade avtagit som tur var.
Lite prover och ett ultraljud senare  berättar om positivt graviditetstest, troligen en cysta som spruckit och möjligen missfall. Eftersom det fanns blod i magen fick jag bli kvar. Man vill vara säker på att det inte ökar och att det inte är ett utomkvedshavandeskap. Nu är det rätt så osannolikt men risken finns.

image

image

Det var fasta jag sa va?
Det var fasta jag fick.
Om ifall det behövdes en operation så fick jag inte varken äta eller dricka. Förutom till smärtstillande.
Genbanken och Decibel åkte hem och sen fick jag klara mig själv. Mest vilade jag faktiskt. Slumrade och läste lite. Bestämde mig för att njuta av lugnet. La mig för natten tidigt och allt det där.

Kvart i sex i morse kom sköterskan för provtagning. Yeey. Sen låg jag vaken länge. Slumrade. Dagsköterskan kom in. Satte ny droppåse.
Läkaren kom in och efter ronden blir det ett ultraljud igen. Hurra, det bästa av allt. Inte…
Mycket klokare blev jag inte mer än att det verkar vara ett missfall.
Jag får äta och dricka men ska vara kvar till imorgon. Då blir det nya prover och gissningsvis ett nytt ultraljud.

Eftersom ingen matbricka var beställd till mig så fick jag annat. Pannkakor med hallonsylt och en liten yoghurt. Mm så gott det var!  Och ett glas äpplejuice till. En kan bli glad för mindre♥

Jag frågade sköterskan om inte proverna kunde tas på vårdcentral och jag kan vänta hemma men de vill ändå att jag är kvar. Det finns fortfarande lite frågetecken. Nåja. Okej.
Jag gick ut i korridoren och hämtade en tidning och tog lite chokladkaffe.

image

Ja och sen blev det kvällsmat. Alltså det är gott att äta när man varken ätit eller druckit sen igår morse. Eller. Druckit för min del, jag skulle ju fasta ju. 😉
Men som sagt. Kvällsmat är jag värd faktiskt. Jag kan fasta fler gånger.
Det blir ju nya helger hela tiden. 😀 Med denna farten på dagarna så är jag ju snart i pensionsåldern och då kan jag fasta vilken dag som helst. Onsdagar till exempel. Om jag vill.

image

Efter maten var det bara för mig att gå ner till entreplan. Besök.  😀 Genbanken, Decibel och Hoppstudsarn. Roligt roligt  🙂
Hoppochstuds mötte mig i rullstol. Så klart. Vi fikade lite och sen blev det rullstolsrejs i korridoren. Inte alls oväntat.

image

image

Det blev förstås dags att ge sig av till slut. Hoppochstuds skulle till farmor i stugan och sova över och ska de hinna med något innan läggdags så får han ju komma i någotsånär tid.
Decibel var ledsen för hon ville bli kvar hos mig i natt. Hon har varit hemifrån utan mamma förut och det har gått bra men inte nu plötsligt. Hon gillar inte alls att ha mamman på sjukhus.
Hoppochstuds är inte så noga. Hans föräldrar är legogubbar men han tycker om mig ändå säger han ♥

Jag fick just byta rum. Från 3:3 till 2:2 , bara bra nuffror. Visserligen finns det numera en annan boende i samma rum men jag får väl sitta utanför. Jag har dessutom tänkt mig hemåt imorgon. Hmm, jag sa detsamma igår visserligen men imorgon blir det nog så.
Jag som hade så himla mycket att göra. Jag har inte tid med detta.
Jag skulle dessutom jobba imorgon. Det sket sig. Med en brésladd. Fast det kommer fler dagar hela tiden så jag ska nog hinna jobba också. 
Mmm… jag ska bara… först.

One thought on “En vecka med lite av varje

  1. Men fytusan hoppas du kryar på dig! Missfallssmärtor är inte att leka med och bara de psykiska brukar ju va ett jäkla mount Everest att ta sig igenom. ❤

Vad tänker du? Låt mig veta.

