Tillbaka på avdelningen

Morgonen började med provtagning och ett ultraljud. Eftersom graviditetshormonet ökar istället för att minska så fanns det ju någonting någonstans. Läkaren bestämde om operation.
Det har ju hela tiden varit tveksamheter ang ett utomkvedshavandeskap. Det som talat emot är att jag fött fyra barn och då fungerar allt som det ska. Tydligen brukar det vara nåt vajs med någon av äggledarna när det händer.

I vilket fall så blev det en dusch i Hibiscrub. Jag kan ju aldrig låta bli att läsa baksidor på schampoflaskor och det gäller ju nu också.
Den var lite kul.
Undvik kontakt med hjärna och hjärnhinnor står det. För en vanlig Hibiscrubare som jag så känns det något svårt att komma åt de delarna 😉

image

Det var tur att jag duschade i god tid för plötsligt var det inte så god tid. Jag fick en ny droppnål med påse och mina saker låste jag in. Hämtad, nerkörd och förberedelser tog vid.

Sen minns jag ingenting förrän på uppvaket. Och där mådde jag inte bra alls. Jag gör inte det efteråt men nu är det bättre.
En doktor kom och talade om att det faktiskt varit ett utomkvedshavandeskap iallafall och att jag numera är en äggledare mindre.

Det är helt okej för min del. Det var billigt för att undvika få så här ont igen.

Kanske det inte alls har varit en cysta som spruckit. Kanske det ändå var det. Också. Jag är övertygad om att det var en cysta. Jag har opererat en sån förut och smärtan var densamma. Även då var det tal om utomkvedshavandeskap. Då var jag också gravid och det blev en Decibel ju 🙂 Fast det spelar inte så stor roll. Nu är det över det här och snart kommer Genbanken och Decibel. Jag tänker mig hemåt. Jag kan lika gärna sova i min säng som att sova här. Den är skönare. Trots att den inte går att höja och sänka med kontroll. Men det är hemma. 
Jag vill hem nu. Jag har varit borta länge. Åtminstone känns det så 😉

Vad tänker du? Låt mig veta.

