Lite blött i ögonvrån

Idag är en sån där dag. Det började redan på morgonen, när jag skulle åka till jobbet så liksom knöt det sig i magen. Det kändes inte bra alls. Hoppochstuds klarade inte komma iväg till skolan och Mister funkar inte alls just nu. Det brukar alltid funka att åka till jobbet men idag kändes det så fel.
När jag kom fram messade jag Mister och svaret jag fick bådade inte gott. Det kom fler.  Jag pratade med Genbanken. Tänkte. Messade.  Fundilerade. När SöstraMi kom pratade vi, ev måste jag åka tidigare. Hon är ju liksom restaurangchef så jag får ju ta det med henne först.
Det hela slutade med en snabb resa hem igen. En stund senare en snabb resa tillbaka igen. Då hade jag bråttom att göra klart mina uppgifter men jag fick hjälp 💕 Tack Mikkla! ! Inte bara hjälp förresten, hon kom med en kopp kaffe också.  🙂 Tack.

Efter jobbeveckan och veckan i övrigt är jag helt färdig. Slut som artist i både kropp och själ och tårarna ligger nära hela tiden.
Satt vid köksbordet och tittade och ser att min Geranium är avbruten. Fyra stammar bara så där.  Det är bara en blomma men orka. Det är inte första gången mina saker tas sönder i någon hämndaktion. Jag blir besviken och arg. Det är bara ting men det är mina som jag gillar.
I övrigt hade det åtminstone varit lugnt. Hoppochstuds låg nerbäddad med huvudvärk. Där har han legat större delen av dagen.

Genbanken och Decibel är i Halmstad. Genbanken ska gå på beredskapsveckan och sen sätta Decibel på tåget. Hon ska till stödfamiljen i Skåne. Det är också skit. Nä absolut inte med en stödfamilj och definitivt inte den som finns. Helt underbara är de. På alla sätt. 💕Men att det ska behövas är skit. Att inte jag som förälder lyckas få till en fungerande vardag för alla är skit. Att Decibel ska behöva åka hemifrån för att få det lugn hon så himla väl behöver är skit. Riktigt skit är det. Jag vet att hon har det bra och hon ser så fram emot att få åka iväg. Planerar och räknar ner. Ändå är det ju för att vi/jag inte får familjen att fungera som den ska. Helvetets jävla skit är det.
Så skönt för goaste Decibel att åka ifrån och bara vara 💕🌟 Så skönt att hon har den möjligheten. Jag kan ju faktiskt kramas när hon kommer hem igen 😄:)

Polisen ringde idag. Jag han tänka snabbt innan mannen talade om att inget har hänt och jag behöver inte vara orolig. Han hade en utredning att ta hand om angående en händelse som jag blev vittne till. Det är länge sedan nu och jag har i princip flyttat den till inte-viktigt-att-komma-ihåg-delen av hjärnan. Nu fick jag snabbt leta fram den och berätta vad jag minns. Det blir som det blir. Det var inte värst allvarligt och det är ingen mördare som inte blir inlåst på grund av ev brister i vittnesmål. Alltid nåt 😉 Det låter visst som att jag inte bryr mig, så är det inte, jag har sagt allt jag minns och gjorde vad jag kunde att göra det begripligt. Bara det är lite knepigt ibland.

Jag har en diskbänk full att ta hand om. Det kan sänka vem som helst. Ute mörknar det fort nu så jag ska tända lite stearinljus. Det blir genast mycket finare allting.
Imorgon ska jag ta sovmorgon. Banne mig. Men först ska vi fira fredag. På lugnast möjliga sätt.  ☺

Vad tänker du? Låt mig veta.

