En sväng till förlossningen

Jag var i värkar och inne på förlossningen. Jag kunde bara inte begripa varför. Värkar javisst men jag ska ju inte ha fler barn. Jag är ju nöjd som det är. Ändå låg jag där i sängen och hade ont.
Jag fräste lite åt folket som tvunget skulle ha mig i sängen. Jag ville hem. Eller åtminstone därifrån.
Där vaknade jag. Skönt. Fast. Vänta nu.  Det är fortfarande ont. Som små små värkar.
Aha. Just ja. Jag är ju i månadsperioden och just nu är det definitivt dags att se över skydden. 

Efter operationen jag gjorde är jag inne i andra månadsperioden. Plötsligt har jag börjat blöda som en gris. Till och med nattetid. Och från att ha klarat mig under arbetstid måste jag nu byta två gånger pga läckage. Hur hände det? 
Jag har periodat sen jag var tolv år minus fyra graviditeter och jag har aldrig blött nattetid och har heller aldrig behövt byta under natten. En äggledare mindre så ändras visst allt. Helskumt.

Idag har jag varit med Hoppochstuds till tandläkaren. En lustig upplevelse varje gång.  😄 Det är ju inte så att den pojken sitter tyst och stilla.
Tacksamt är att tandhygienisten verkar ta det med ro. Hon tänker säkert sitt men isåfall håller hon det för sig själv. Hon gör överhuvudtaget ingen större affär av hans upptåg. Mycket skönt.
Det börjar lugnt och stilla. Sen…

image

image

image

image

image

image

image

Jodå. Till sist låg han stilla nog så att hon kunde titta och känna på tänderna.
Goa unge 💕

Vad tänker du? Låt mig veta.

