En soffeftermiddag

Jag som hade såna planer. Jag skulle först och främst ta en tur till skogen med Tiili,  sen fixa tvätt och dammsuga och disken och skura toaletten och… Jag stoppar där för inget av det har blivit gjort.
På jobbet anfölls jag av en hejdundrande skallebank,  nästan så jag blev illamående men ändå inte migrän. Väl hemma åt jag lite, tog tablett och en stor balja starkt kaffe men det hjälpte inte. Så jag la mig i soffan. Och ropade dit Tiili.
Konstigt nog låg hon jämte mig ett par timmar,  i vanliga fall gör hon inte det. Det är väl för varmt och obekvämt men idag hade vi mys 💕

image

Tiili är för stor för att få plats i bilden. 😉

Nu ska jag och Hoppochstuds se på film. Jag kom ut en liten stund iallafall med Tiili. Vi passade på att stänga för hönsen. Eller tupparna mestadels.
De stackarna har för lite damer och börjar tröttna på att umgås med varandra. För ett tag sen saknades en av minihönorna och sen kom hon plötsligt tillbaka. Nu saknas en mini igen men jag vet inte om det är samma. Jag kan ju inte hålla reda på alla detaljer. 😄 Jag hade ficklampa med mig ut så jag gick runt och tittade efter henne men såg inget.
Sist en höna kom och gick på det viset kom hon plötsligt hem med 11 småttingar. Det känns änna som lite kallt för såna idéer nu. Det kan ju frysa på när som helst.

I helgen har jag och Genbanken varit iväg, alldeles barnfria och ätit ute och allt. Det var längesen vi gjorde det alltså. Denna gången var vi inte ensamma heller, det var Genbankens hemvärnsgruppbataljonkompanipluton. Ja vad det nu heter.  😉

image

I vilket fall så var det roligt. 🙂
Jag bara undrar varför jag inte har en fin kristallkrona? Det är ju så vackert.
Åh andra sidan så verkar det vara ruskigt tråkigt att polera alla prismor. 

image

image

image

Fler bilder blev det inte för batteriet tog ju så klart slut. 😄

I söndags fyllde Mister år. 17 år. Det är ju helt otroligt. 17 år. Present har han fått i förväg, kalas också. Vi firade både han och Decibel samtidigt. Ja för hon har också fyllt år. 14 år. Jag säger bara det.

image

image

Mister vill gärna fira samtidigt för då gör det inte så mycket om han går undan när han tycker att det blir för mycket. Så kalas har vi haft. Fast tårta funkar ju en dag till. 😉

Imorgon är det jobb igen och sen är jag ledig två dagar. Kanske jag kan få gjort massa och komma ikapp lite. Det ringer en klocka som säger att jag ska ha möte en dag i veckan. Jag bör nog kolla upp det. Redan idag faktiskt. Först ska jag titta klart på filmen.
Och dricka upp glöggen som just kom gående. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

