Härliga dagar av tacksamhet

Redan förra året blev det bestämt och bokat. Vi skulle alla iväg på hotellövernattning med SPA. Svärföräldrarna,  Genbankens bror med familj och vår familj. Förutom Mister som tyvärr inte alls ville följa med.

I torsdags kväll var det dags att packa ner grejerna att ha med. Alltså. Det här med packning… Jag får lite lätt panik av det alltså och som direkt följd av det blir det hjärtstillestånd med aningens kort stubin. Det är nära till brand i proppskåpet. Nu skulle vi inte ha med oss alls mycket så det borde vara enkelt gjort. Jodå. Jag fick startat både tvättmaskin och torktumlare och dessutom skrivit in att-göra-saker i årets almanacka.

image

Jag fyllde på blodsockernivån och såg till att kroppen var otörstig. Decibel la ner min baddräkt i resväskan…Ja alltså till slut hade jag ju inget val mer än att ta tag i mig. Klockan var ju läggdags och vi skulle upp tidigt.
Tiili hade Genbanken kört till familjen Lotta och hennes bästa kompis Saaga.

På fredag morgon packade jag ner det sista. Bar ner mat och vatten till hönsen och glömde lägga in stickningen i bilen. Fast det märkte jag ju förstås inte förrän vi kommit fram.
Genbanken hade ärende till Falkenberg så vi passade på att äta frukost på Stålboms. De gör så otroligt goda smörgåsar. Jag åt så klart en med kyckling curry.

image

Och Genbanken var så upptagen av ett viktigt telefonsamtal att han glömde min varning om blomman bakom honom. Han flyttade stolen bakåt och ojdå och hoppsan där välte den visst. Men det ordnade sig det också och vi åkte mot Båstad.

image

När vi kom fram checkade vi in och kollade in vårt fina hotellrum. De andra hade redan kommit.
Det fanns lite fika och senare var det beställt afternoon tea.
Under tiden sällskapets minsting sov en stund så gick andra till kallbadshuset.
Barn under 13 fick inte bada förrän på kvällen så jag och Hoppochstuds vilade till oss. Satt med plattan. Drack kaffe och äppledryck. Och Hoppochstuds sprang runt i det stora luftiga.

image

image

Afternoon tea 🙂

image

Därefter gick vi till rummet, jag och Decibel tog våra badkläder och gick i förväg in på SPA-delen.

image

image

image

Jag och Decibel var först in på SPA’t och vi var sist ut därifrån. Av alla.

image

image

Upp på hotellrummet igen för att göra klart för middag. Det var en jobbig stund för Hoppstudsarn men han redde ut det. Det var mycket folk i restaurangen och hög ljudvolym. Frågor med maten och väntan och förväntningar. Som inte alltid stämde. Han klarade det ändå bra. Mot slutet låg han med huvudet i mitt knä och jag höll för öronen för att stänga ute lite ljud och spara honom.
Vi hade en helt underbar servitris till vårt bord. Fantastisk. 😄 Hoppochstuds sa det till henne att hon var den bästa servitris han har träffat. Det gjorde henne glad 🙂

image

image

Vi skålade för familjen och hade det så fint. 🙂
Klockan går ju som bekant lite snabbare när det är trevligt och alla var helt färdiga efter badet så när desserten var uppäten tog vi oss till rummen och avslutade kvällen på det sätt som passade 💕
Jag ringde hem och pratade en lång stund med Mister innan ögonen blev för tunga. Hoppochstuds kom och la sig jämte mig och senare gick jag över till Decibel. Ingen behöver trängas i onödan. 😉

Ulrika. Kan du stänga av?
Ööh. Uhm. Vaa?  Jahaa. Mitt larm var visst inte avstängt.  5.45.  Det är tråkigt tidigt när jag måste vakna,  ännu tråkigare när jag inte måste vakna. Fast det var iofs väldigt skönt att få somna om. Kl åtta ringde det rätta larmet. 
Alla ska vakna och göra sig klara. Dags för frukost. När vi kom till restaurangen satt redan svärisarna där och ett tag senare kom broren med familj.
Så gott det är att äta frukost när man inte är hemma. Och så gott det är att äta frukost och sitta flera och prata och skratta.

Rummet skulle vara lämnat kl tolv och innan dess ville Hoppstudsarn springa runt där det var så roliga trappor och gångar högt upp så vi packade ihop alla våra saker som Genbanken bar till bilen sen. Men först lite roligt. Att hoppa i soffan är roligt till exempel. Det tycker vi allihopa 😄😂

image

image

image

Öppna hissar är också roligt 😄

Jag köpte mig mineralfounationpuder och en borste. Liten påse med stor prislapp 😉

image

image

image

image

image

image

image

Till sist blev det så dags att skiljas åt.
Vi sa tack och Hejdå och var och en åkte hem till sitt.

Jag säger det igen. Tack fina svärmor och svärfar för ett par fantastiskt härliga dagar. Vi är så tacksamma för allt. 💕🙏
Så himla fint och bra hela alltihopet.
Stort och varmt Tack!

Vi kom hem. Hämtade Tiili och Saaga. Nu var det hennes familj  som skulle bort på festligheter så hon skulle sova över.
Ute började det blåsa upp inför den utlovade stormen.
Och visst blev det blåsigt men någon storm fick iallafall inte vi. 
Vi var iväg och kollade till hästarna och att inget träd lagt sig över eltråden men annars inget. Jo Genbanken hade gjort fast lite plåtar över veden.
Inte ens strömavbrott fick vi.
Fast stora täcktaket till brunnen blåste förstås iväg i vanlig ordning. Och soptunnan blåste omkull. Ett antal rutor till växthuset måste fixas. Cyklarna välte. En stol blåste omkull och en madrass hamnade i trädgården. I övrigt verkar det inte hänt så mycket mer.
Storm. Ja eller hur.  Inte hos oss denna gången heller.

I övrigt har dagen varit lugn. Vi laddar för vardag. Imorgon börjar skolorna igen efter lovet och jag jobbar som vanligt.
Inget nytt alltså. ☺

Vad tänker du? Låt mig veta.

