En dag för omtanke

Alla hjärtans dag. Vi brukar inte fira den värst mycket fast igår kom Genbanken hem med både blomma och tårta att fira med idag.

Genbanken var hos Mister igår och Decibel hos sin stödfamilj så jag och Hoppochstuds hade alldeles eget fredagsmys. Vi handlade för tacokväll och slängde igång en film.
Hoppochstuds köpte lördagsgodis också,  en ask Noblesse. Det är ju alla hjärtans dag så han ville ha något extra gott.
Trodde jag.

I morse väckte han mig med Noblessen och sa att den ska jag ha.
Eh. Varför?  Det är ju ditt lördagsgodis.
Hallå. Jag sa ju att jag ska ge den till den jag älskar allra mest. Och det är du 💕
Alltså. Jag skulle kunna krama den pojken fördärvad. Älskade unge 💜

Inte nog med det, han plockade fram en  Pettson och Findusbok också och läste den högt för mig.
Jag älskar de böckerna men tyvärr har aldrig Hoppochstuds gillat att vi läst för honom. Han har inte tid eller ro till det alls. Ändå väljer han att läsa för mig 💜
Den bästa morgonen fick jag.

image

En dag för omtanke bör ju vara en perfekt dag att ge Tiili ohejdat med tid. Duschdags. Den enda som tyckte att den idén var bra var vi tvåbeningar. Tiili själv tyckte att det var onödigt,  hon som luktar så gott ;)😨
Efteråt blev hon fönad både länge och väl. Hon tycker att det är rätt jobbigt så hon behövde vila en stund sa hon.

SöstraMi och Jummi kom, lagom till mat och tårta. Perfekt ju.
När de åkt hem tog jag, Genbanken och Hoppochstuds en Tiilipromenad. Theo också förstås.
Vi tog en annan runda idag men den blev kortare än planerat. Vi kom till ett ställe där djuren inte var helt bekväma. Tiili gick bara ner med sällskap och låg sen helst bredvid mig. ☺
Theo vägrade att komma ner alls. Han stannade kvar uppe och kallade på oss. Han ropade och skrek att nu får vi minsann komma tillbaka.
Vi kan ju inte bara lämna honom i skogen så vi vände tillbaka en bit och valde en annan väg tillbaka. Theo följde glatt med fast han var lite pipig en stund.

Väl hemma igen möttes vi av mammaMimmi som verkade säga några väl valda till Theo som varit iväg så långt.
Fast hon var förstås nöjd att vi kom hem.

Såna här små avtryck. Jag älskar dem.
Små perfekta tassar. Urgulliga 💕

image

Väl hemma så fick Tiili återigen ”egentid” men inte heller nu var hon värst glad för det. Kloklippning och tasspälsklipp.
I vanlig ordning la hon sig ner och skakade innan hon dog en stund. Till sist slumrade hon till så helt livsfarligt kan det inte ha varit denna gången heller.

Hennes päls skulle behöva en trimning,  svansen behöver fixas till och lite sånt. Men hur lätt är det på en skala med någon som lägger sig och dör så fort saxen eller klotången kommer fram.
Vi måste träna så klart men då behövs tid. Godis kanske. En som håller framdelen och en som håller bakdelen. Lite muskelkraft alltså. En ”död” hund är en tung hund.
Tiilis superkraft är just att dö en smula och stänga av omgivningen när det blir för jobbigt. Det kan vara en bra konst att kunna men när det händer varje gång det ska duschas eller klippas klor eller reflexvästen ska på så blir det lite jobbisch faktiskt. 😄
Fast det kan ju bli bättre förstås. Förr dog hon varje gång halsbandet skulle på men det har hon ju slutat med. Fast om jag ska ha på henne en sele… 🙄

Jag har fått tillbaka en ny pump till vattenfontänen. Alla är nöjda och glada. 😉

image

Hoppochstuds hyrde en film till kvällen. Mästerkatten i stövlar. Den var bra och till den åt vi glass.  Mycket glass 😄
Jo.  Det blev en bra alla hjärtans dag. Massa mys och bara vara. 💜

Vad tänker du? Låt mig veta.

