Mysbra är ordet

I morse tog jag sovmorgon, jag kunde omöjligt ta mig ur sängen alltså men till slut hade jag liksom inget val. En kan ju inte ligga i sängen en hel dag.

Decibel är i Skåne och Hoppstudsarn kompis. De två klarar sig en stund ensamma så jag och Genbanken åkte bort till stallet. Afrodite ska få sin massage och sen skulle vi rida. Jodå. Genbanken har varit med ut några gånger nu. Himla roligt. Speciellt nu när Decibel inte kunnat rida på ett tag. Hon har så asaont i knäna och verkar samla vätska och har varit så fruktansvärt trött länge nu. Hon har så klart varit hos läkare och tagit massa prover,  -sköldkörteln, barnreumatism, artrit, borrelia och lite annat också som sänka och sånt där. EKG är gjort också med tanke på hennes blåsljud och snart ska hon röntga knäna också.
Det vore skönt att få veta vad som händer i kroppen på henne.

Iallafall, stallet var det. Massage. Afrodite har haft det jobbigt med kroppen hon också. Vi kände att vi kommer inte framåt och i perioder så är hon mer än lovligt grinig. Så började hon gå kortare och kortare steg, som att bogen låst sig. Hon ville så mycket men fick inte till det. Med lite hjälp av en annan hästägare så fick jag hit en tjej som kollade igenom hästen.
Det fanns en hel del att jobba med om jag säger så. Det var inte bara bogen som var problemet,  den var bara en följd av andra. Efter behandlingen och akupunkturen hon fick så är det min tur att fortsätta. Hon behöver mycket massage nu och ska ha djävulsklo varje dag en period. Som smärtstillande och antiinflammatoriskt.

image

Det gör gott för henne med all massage men det gör ibland rätt så ont. Nu är hon dessutom lite extra grinig pga brunst. Asakul… Fast jag har börjat ge henne lite munkpeppar, det kan vara intressant att se om det funkar. Hon har bara fått i två dagar så det vet jag inte ännu.

Sen tog vi oss en ridtur och idag kändes det tydligt vilken nytta behandlingen gjort. Hon kunde ta ut stegen så mycket bättre och kunde slappna av på ett helt annat vis. Överhuvudtaget är hon så mycket lugnare när vi bara rider två. Det har inte bara med behandlingen att göra utan att hon stressar upp sig väldigt lätt. I nästa vecka ska hon skos så slipper hon få ont i hovarna. Alla våra fina ridvägar har blivit förstörda när de har fixats till med nytt grus och sprängsten. Visst är de bättre och finare men inte för hästhovar tyvärr.

image

Vi hade en riktigt mysig ridtur. Man kan ju tycka att det är ett perfekt tillfälle att prata massa sånt vi inte hinner eller kan göra hemma med andra öron som lyssnar men inte. Var och en koncentrerar sig på sitt så mycket prat blir det inte 😄

Ja sen var det bara hem och fixa mat till pojkarna. Till oss också förstås,  jag hade ju som vanligt missat frukosten så jag var rätt hungrig faktiskt. 
Mammi och Pappi med vänner är iväg på dåligheter ikväll. Jag ska lämna och hämta i Ullared så åker de buss resten. Eftersom jag behöver storbilen så plockade Genbanken iordning och skruvade ut Norgereseskärmväggen. Sen dammsög han och under tiden tömde jag lille Polon på grejer. Maj gadd så mycket det går plats i en sån liten bil 😉

När bilarna var klara tog vi Tiili på en liten promenad. Bara in till samhället,  hon har ju inte gjort sin rehabilitering ännu så jag vet inte hur mycket hon får göra efter operationen än. Vi träffade SöstraMi och Jummi och hann med en snabb kopp kaffe innan vi gick hem.
Pojkarna bestämde om ännu en övernattning och klockan drog sig mot första rundan till Ullared.

Kvällsmat. Vad ska vi äta? Vet inte.  Förslag? Vet inte. Köpa hem? Äta där. Okej. Vi åkte ner till pizzerian och käkade idag. Slog på stort liksom ;-)Pojkarna såg slitna ut men de ville hemskt gärna. 

image

När vi kom hem var klockan mycket. Det var dags att lägga sig när båda pojkarna kom och sa att ingen av dem orkar en till övernattning. Hoppstudsarn ville hemskt gärna att mamma ska ligga jämte när han somnar idag. Han behöver tanka lite närhet liksom. Efter lite eftertanke så kom vännen också fram till att han väldigt gärna vill lägga sig i pappas säng. Och tanka närhet han också tänker jag.
Inga problem,  ring pappa och kolla så att han är hemma och vaken så kör jag hem dig ☺ Sagt och gjort. Snart satt vi i bilen, jag och de båda pojkarna. Och sen åkte jag hem med Hoppstudsarn och bäddade ner honom i sängen. Det tog inte lång stund innan han sov gott.
Själv skriver jag här, jag ska ju iväg en runda till så det är onödigt att somna innan dess. 
Dagens ord är mysbra 🙂 Det säger det mesta ganska bra tycker jag.

Vad tänker du? Låt mig veta.

