Vad med det där kladdandet? ?

Sicken en bra helg det har varit. Mister har varit hemma på permission. Hur bra som helst. Vi ses ju alldeles för lite men tyvärr kommer vardagen emellan allt som oftast. Ja och ibland känner Mister själv att han inte behöver besök. Så är det också och det är bara att acceptera. Det är iofs positivt att det är på det hållet,  det hade känts riktigt skit om han velat ha oss där hela tiden och vi inte kan.
Efter omständigheterna så är allt som det ska. Eller nåt.

Lite synd att jag har jobbat förstås, jag har ju missat kvällsmyset och sovit på förmiddagen. Och jag åkte på jobb innan Mister åkte.  Men så är det med det,  inget att göra något åt.

Vi tog Tiili ut i skogen hela familjen. Gissa om hon älskade det. Hon var så livad så öronen fylldes med gegg och fluff som stoppade upp det mesta av hörselfunktionen. 
Det är sviterna av all tid i stillhet och promenadstopp. Hon blir helt till sig när hon förstår att vi ska till skogen.

Just som jag kom trampandes så fick jag syn på denna vackra varelse.

image

Den var inte lika imponerad som vi över att ses. Den ringlade väsande iväg och efter kom jag med kameran. En får ju passa på att titta när möjligheten finns. Fast ormen höll inte med alls. 

Plötsligt stannade Genbanken. Titta! En larv sa han och böjde undan gräset.
Där låg den sötaste larven jag sett, stor och med låtsasögon.

image

Väl hemma googlade jag efter vad det var för en larv vi sett.  Jag kom fram till att det måste vara en snabelsvärmarlarv. Och en googling på vad en snabelsvärmare är så fick jag fram denna fina.

image

Jag säger bara wow. Den är ju jättefin. 

På söndagen tog jag och Decibel hästarna och knatade ut i skogen. Rätt ut bara. Typ. Riktigt mysroligt hade vi. 😀

image

På kvällen blev det dags för jobb igen.
Och det är där rubriken får sammanhang. Jag torkade av undersidan av borden och på några så hittade jag detta.

image

Tuggummi!
Alltså förklara för mig. Jag förstår verkligen inte grejen med det närmast tvångsmässiga behovet av att sätta tuggummin och blöjsnusar under bord och på väggar.
Varför??
När man beställer sin mat så får man ju antingen beställningen direkt eller så får man hämta dricka och grejer.

Får man beställningen direkt så ligger den på bricka eller korg med papper på. 
Perfekt att vika in sitt tuggummi i.
Vissa burgare är packade i papper och andra i kartong. Båda funkar att lägga tuggummi i.

Oavsett om man får beställningen direkt eller inte så tar man dricka. Lite salt och peppar kanske. Servetter. En servett är ju helt otroligt bra att lägga ett tuggummi i.
Dessutom,  så finns det soptunnor att slänga sitt skräp i. Möjligheterna är flera alltså men ändå så kletar en del tuggummi under bordet.
Det måste ju vara tvångsmässigt?  För varför görs det annars? 

Det var likadant när jag städade en lokal där det var någon uskutbildning.
Där fanns ett flertal skräpkorgar och en titt på borden sa att papper var ingen bristvara. Det låg ofta remsor och klipp.
Gissa var alla tuggummin hamnade?
Japp, under stolar och bord.

Antingen handlar det om tvångsmässigt kletade eller också är det helt enkelt så att tuggandet bromsar tankeverksamheten. Fast det stämmer inte heller för undersökningar har ju visat att för många ökar koncentrationen när de tuggar. Perfekt för studier alltså.
Jag har också svårt att tänka mig att det är samma kladdande hemma hos tuggummikletarna. Isåfall skulle jag inte vilja städa deras bord. Fast det hade varit intressant att se 😉 
Jag kommer nog inte att förstå det där ändå så jag lämnar det här.  Om någon har en teori så förklara gärna.

Igår hade jag en ledig dag men jag sov alldeles för dåligt. En tur till tandregleringen med Decibel fick jag göra men i övrigt blev det inte mycket gjort. Hoppstudsarn åkte hem till SöstraMi en stund. Jag skulle hämta vid halv sju- sju.  Sen blev jag bara tvungen att lägga mig en stund på soffan. Inte sova men vila. Bara lite…
Rrring rrrring.
-Mamma. Har du koll på klockan? ?
Jag  är ledig idag svarade jag. Samtidigt som det klarnade något.  Och i bakgrunden hör jag hur SöstraMi skrattar. Högt och länge.  😂
-Du skulle hämta mig.
Aaaaah.  Jag somnade. Jag kommer.
Haha. Så kan det bli ibland. Där fick jag för att jag skulle vara vaken och somna i tid. Jag trodde att det skulle bli svårt att somna på kvällen sen så jag planerade in ett bad. Det är länge sen nu. Ja,  just så.  Det är länge sen.
Jag la mig med Hoppstudsarn, han somnar rätt fort och då går jag upp och badar. 
Vid tolv ringer mobilen. Det är Decibel som vill att jag ska komma. Jag sov som en gris. Helt borta och kroppen kan knappt gå. Det gör ont och den är inte vaken heller. Men det gör inget,  jag somnade om. Som en sten. Jag badar en annan dag istället. 😉

Idag har jag massor att göra och komma ikapp med. Och möte i eftermiddag.
Men kanske måste vila lite. Bara en liten liten stund. Jag är så fasansfullt trött…
Tur att jag går på tre jobbenätter ikväll så jag inte sover för mycket. 😆

Vad tänker du? Låt mig veta.

