Tänk om ändå…

Jag kikar runt på Instagram. Den ena bilden efter den andra. Så vackert. Så mysigt. Så pyssligt. Så rart.
Folk har det så fint. De gör så mycket. Hinner så mycket. Orkar så mycket.
Det är nymålat och nypyntat. Nystädat och nybakat. Fräscht och rent och mysigt. Barnen hjälper till och allt är perfekt och toppen. Livet leker.

Tänk om ändå jag vore bättre.
Tänk om ändå jag vore piggare.
Tänk om ändå jag hade orkat mer.
Tänk om ändå jag hade kunnat.
Tänk om jag vore bra på det där med planering och struktur. Rutiner och tråkigheter. Tänk så mycket tid jag hade sparat till roligt. Men måsten först, roligheter sen.
Jag som inte ens kan hålla ordning på min köksbänk… Jag som inte ens har reda i mitt huvud…

image

Tänk så mycket klagomål jag hade sluppit. Och surheter när jag inte gjort det jag skulle. Eller missat. Eller glömt bort. Eller det som förväntats men jag inte vet om.
Det som finns i tanken nu är borta om ett ögonblick. Det kommer tillbaka men jag vet aldrig när. Mest troligt när det passar som sämst och då får jag vänta till nästa återkomst. 😛
Jag gör det inte för att jävlas. Faktiskt.

Jag vill också. Tänk om ändå…

One thought on “Tänk om ändå…

Vad tänker du? Låt mig veta.

