Igår hade jag bestämt mig, idag är jag inte lika säker

Jag var så säker igår där jag gick på jobbet. Matt och orkeslös. Jag har liksom varit det hur länge som helst nu. Tröttheten är ett konstant tillstånd.
Precis som ontet. Lederna har ju gjort ont sen urminnes tider och gud gick i småbyxor men resten. Benen. Armarna.
Axlar. Allt.
Det kändes som mycket nu när är det är fysiskt ansträngande att andas. När armarna ger upp redan på väg till jobbet av att hålla i ratten, att de domnar bort och känns luddiga.
Jag äter som jag ska och lite till. Grönsaker, lite kött, vispgrädde, gärna chips, jag älskar chips, nåt lite godis då och då. Jag äter det jag tycker om fast jag går visst ner i vikt ändå. Inte asamycket iofs. Jag känner mig som att jag går med ett ständigt lågt blodsocker, ingen ork och knepiga händer som kan få för sig att börja skaka utan anledning.

Jag äter Rosenrot och Ryskrot men utan effekt. Lite magnesium ibland. Och ingefära. Och gurkmeja. Mitt Ritalin hjälper mig inte mycket heller just, inte ens när jag medicinerar till biverkning. Om en tar för mycket så blir det hjärtklappning och då går det av bara farten. 😝 Fast inte nu.

Genbanken säger att jag kanske är på väg att växa upp och äntligen börjar känna kroppens signaler 😂
Annars kan jag liksom köra på hårt,  hans två dygn är väl en överdrift, men länge utan matrast. Kanske det har börjat koppla rätt? 😝

Kroppen har helt enkelt en massa konstiga fenomen för sig och jag orkar inte. Ingenting faktiskt. Knappt ens sova. Fast när jag väl somnar så sover jag som en gris och orkar knappt ens vakna.

Jag säger bara det, årets bästa investering (bortsett från min pärla) är kökssoffan jag äntligen fick tag i.

image

Jag kan ligga och dricka mitt kaffe. Och äta. Och ändå vara i köket. Det känns liksom mer upptaget och vaket än att ligga i soffan. Ibland somnar jag och då är det inte långt till mikron så jag kan värma mitt kaffe och lägga mig igen.
Asabra är det.
Och fruktansvärt tråkigt och jobbigt. Men jag orkar inte. 

På kvällen jobbar jag och stretar, fullt upptagen med att få gjort det jag ska. Helst utan att missa saker. Absolut inte det. Fast det känns som jag missar massor, varje gång.
Igår var jag så trött att jag bara ville lägga mig i en hög på golvet. Kanske gråta en liten skvätt också bara för att.
Det gör så ont, det är så tungt.
Fast det är egentligen inte jobbet som är så tungt 😊 Det är jag ju. 

Så kom jag på vad syster sa, hon frågade om jag gått ner i vikt, ser ut så. Jodå så är det ju. Jodå jag äter.
Hon undrade över ämnesomsättningen,  om det kan vara knas. Två systrar har visst det.
Hahaha 😂 Du är rolig du. Sånt där är inget för mig. Jag är frisk som tusan. Jag har inte tid och inte lust med sånt skräp.

Faaast. Så tänkte jag igår på jobbet att kanske jag ändå ska gå till läkare. Ett blodprov är ju lätt fixat. Inte för att jag är sjuk men kanske jag behöver äta mer grönsaker. Mer chips till frukost. Extra chips till mellanmål. Köpa vitaminer och annat kollijox. Jag kanske har brister helt enkelt. Jag kanske inte är bäst just nu. 😱 Så dumt att inte göra något åt det. När en nu inte har fel så är det ju dumt att skaffa sig brister.

Jaa. Jo. Fast idag är det en annan dag. Alltså läkare och blodprov? Så jäffla onödigt när jag inte är sjuk. Haha, har jag kommit på den dumma idén? 
Nja, idag är jag nog bara trött efter jobbet. Det var ju rätt slitit igår.
Jag behöver ett halvårs semester bara. Från min halvtid typ. 😂
Eller så är jag bara klen. Det funkar säkert med chips. Och kaffe.
Jag funderar lite till på det där samtalet om en läkartid. Kanske imorgon…
Imorgon är en annan dag,  då är det säkert bättre 😁

One thought on “Igår hade jag bestämt mig, idag är jag inte lika säker

  1. Pingback: Självdiagnostik och självmedicinering när det är som bäst | Mmm... jag ska bara...

Vad tänker du? Låt mig veta.

