Finally fredag och jag firar helg 

Jag har ledig helg och det är så bra. Jag verkligen behöver det, denna gången också. I torsdags blev det sisådär med sovandet. Mest för att jag bara inte kunde sova förrän ganska sent in på dagen. På eftermiddagen åkte jag och hämtade hem Decibel från skolan. Hon hade studiedag på fredagen. På hemvägen handlade vi lite, fredag är snart här och med den så är det tacos. Precis som alla fredagar, det är viktigt i denna familjen. 😄

Jag försökte få lite vettigt gjort under fredagen, lite tvätt, en del disk och en koll bland böckerna. Århundradets röjning är på gång och det gäller böcker också. Vad vill jag spara och vad kan jag ta bort. Det blev en del att sälja eller ge bort. I vanlig ordning fick jag inte gjort så mycket som jag hade tänkt men det är ju ingen som tar det ifrån mig så jag behöver inte oroa mig. 

Decibel hade kompis och vi lastade in hundarna i bilen och åkte till huset. Gick runt lite och hundarna fick springa av sig. Tiili är rolig den. Tyko är såpass mycket större än vad hon är, alltså behöver han sitta i buren. Tiili fick sitta utanför bredvid. Hon tyckte att det var lite konstigt men okej. När vi skulle hem däremot. Tiili delar inte jättegärna med sig av det som är viktigt för henne, bädden och buren är hennes, bara hennes och ingen annans än hennes!  Så när vi sa varsågod till Tyko,  att hoppa in i bilen,  kom hon springande, snabb som en iller och hoppade in fortfort,  bara strax innan han landade. Haha,  jag vann hörde vi henne nästan jubla från bakom Tyko 

Det var bara att be hundarna att komma ut igen. Tyko kom ut utan konstigheter men Tiili. Hon ja. Njae, vi ska ju åka och vi skulle in i bilen. Det är min bur så nää. Jag sitter bra här. Vi fick hjälpa henne lite, hon slapp att hoppa ut, det räckte att snirkla runt hörnet. Sen kunde Tyko hoppa in igen. 

Tänk när vi köpte denna buren, den förra passar inte i min bil, hon gillade den inte alls. Absolut inte. Hon ville helst inte hoppa in i den alls. Numera är den en stor trygghet, är något lite jobbigt eller stressande när vi är iväg så knatar hon till bilen och sätter sig utanför och vill bli insläppt i buren ❤ Där är hon trygg. 

Idag var den store Tyko inte fullt så stor. Jag upptäckte att det hade vätskat massa från armbågarna och torkat in. Det måste ju tvättas ur och undersökas tänkte jag. Lättast är i duschen tänkte jag. Och ska det göras i duschen så kan ju hela han duschas. Tänkte jag. Tyko själv var möjligen inte fullt lika imponerad av vad jag tänkte. 😝 

Eventuellt inte Genbanken heller när han skulle duscha och jag visst glömde ta bort pälsfällningen från brunnslocket i duschen. Jag kunde dock trösta honom med att jag innan hundduschen tagit hand om stoppet i avloppet. Det luktade inte liljekonvalj och jag vet att han tycker att det är riktigt äckligt att göra det. Nu slapp ju han det så vad är lite päls? 

Ikväll tog vi en promenad med hundarna, Mister följde med och erbjöd sig att ta hand om Tyko. Mister är särskilt förtjust i schäferhundar och är rätt nöjd nu när vi har en här i ett par veckor. 😊

Imorgon har jag precis hur mycket massor som helst att göra. Jag har ingen aning hur det ska bli gjort på så lite tid som en söndag men lite av det bör ju funka. Sån är planen iallafall. Fast först måste jag sova, ögonlocken ramlar ner så jag ser inget när jag skriver. 

Vad tänker du? Låt mig veta.

