Jag fick låna en ängel för en stund

Undrar om jag ser några djur på vägen hem och vad de kan tänkas vilja mig. Det var ju rätt många på jobbet inatt. Och under dagen. Det har varit så tomt längs vägen ett tag. Ja förutom när jag såg två rävar, harar och en älg. Vad var det nu älgen ville säga? Jag måste hem och titta i min solögabok. Jag kan kolla upp älgen fast den inte visar sig. Och fjärilen på jobbet. Och de andra förstås. Kanske det kommer någon på vägen hem också. Det vet en ju aldrig. 

Jag börjar bli en aning trött, bäst att sänka farten. Kanske det kommer vilt. Jag öser på mer musik också, det funkar nog. Jag är ju snart hemma. Undrar vad djuren ville berätta inatt. Måste hem och titta i min solögabok. Inte långt kvar nu.  Tankarna går i cirklar på vägen hem från jobbet.

Helvete! Den är stor den där älgen 😮

Den ser ut att vända så jag svänger vänster… 

Nu går det åt helvete. Nu smäller det. 

Så mörkt det blev en stund… Jag måste stanna.

*dunk dunk dunk spela sjunga dunk dunk* 

Hur mår jag?  -jag känns hel. Hur gick det med älgen?  Älgen ja, stackarn. Tänk om den ligger och har ont. Vafaan, de jävla torkarbladen, det går ju inte att stänga av skiten. Och solskydd behövs la inte nu. Jaha, det var taket…  

*dunk dunk dunk spela sjunga dunk dunk* 

Musiken, tyst. Bort. Var är mobilen. I knät. Nä det var backspegeln. Aah, på golvet. Den är hel 😁 Aj aj, glasflis. Många glasflisor. Över hela mig faktiskt. Det knastrar till och med mellan tänderna. Uuuusch. Älgen var det ja. 

*dunk dunk dunk spela sjunga dunk dunk*

Av med musiken äntligen. Just ja, bilnyckeln också. Ha! Vilken tur att jag inte kör min lilla Polo,  tur jag har min bil. 

Min bil!  Min BIL!!  Neej, min bil, -den ser för jävlig ut. Satan också. Blir obekvämt att köra hem den. Glasflisor överallt. Faan också. 

Jag kliver ur bilen, jag såg i sidospegeln att bilen bakom stannade också.

-Hur gick det?                                                            -Jodå, det är bra med mig. Jag måste bara kolla till älgen. Jag tror den blev liggande där borta. Såg du den? Jag måste ringa polisen också väl, så någon tittar till den?                      -Jo, så är det nog.                                                    -Jo jag tänkte nog det,  jag får kolla först hur det gick med den.

Jag går iväg. Nu när jag skriver så verkade jag nog rätt planlös faktiskt. Fast jag kände mig inte sån.

Det är lustigt egentligen, att man hinner se och att ens hinna tänka på så lite tid som det handlar om just innan smällen. Och att man kan se i slowmotion fast det egentligen går så väldigt fort.

Det är lustigt egentligen hur tankarna kan snurra så fort,  utan någon egentlig mening. De bara ploppar fram. Hysteriskt.

Älgen är död vad det verkar. Stackarn. Fast han hade tur, han slipper ligga och plågas. Min fina bil. Den är ju sönder. Jag måste ringa Genbanken. Faan vad bilarna kör,  jag hör ju inget. Min bil. Älg. Skit också. 

Ringer Genbanken samtidigt som jag flyttar min bil. Den kan ju inte stå mitt i vägen,  tänk om någon kör på den. De jävla torkarbladen. De stannar ju inte. Och Genbanken pratar i högtalarna. Högt låter det. Den där rösten känner jag igen. Det är ju broren 😊 

Broren ringer polisen och Genbanken bärgare. Det var visst inte aktuellt att köra hem min bil 😂 Bror trodde inte ens att jag får tillbaka den 😱 Min bil? Min bil?

-Vafan, skit i bilen. Du kan köpa en ny. Du lever ju. Jamen precis. Jag är hel och just därför kan jag bry mig om min bil. Och älgen. Den är nog död förresten.

Sen kör broren hem mig. Genbanken är på väg till bilen. Polisen har dragit en jägare och bärgare på gång.
Jag skulle verkligen behöva duscha och spola av allt glas men vi hade inget varmvatten. På med onepiece och sen kröp jag ner i sängen. Jag måste sova. Vad gör lite flisor i sängen?

I vanliga fall talar jag om för djuren att hålla sig undan från vägen. De får gärna vara i dikena men inte på vägen. Det har alltid funkat annars. Fast nu satt jag ju nästan och bad om att någon skulle visa sig. I vanliga fall kör jag dessutom fortare. Så när djuren kommer på vägen så är jag redan förbi. Fast nu saktade jag ner istället. Så onödigt.

Självklart kollade jag i solögaboken om vad älgen ville säga mig. Det där är humor 😝

Igår var jag på vårdcentralen och kollade upp nacken och ryggen. Jag fick göra lite olika tester men det onda kommer ifrån musklerna som fått sig en omgång i smällen. Jag ska in för en skiktröntgen också, mest för säkerhets skull. Om ifall det blir något senare.  Och med kroppen kollad så laddar jag för jobbehelg 😊

One thought on “Jag fick låna en ängel för en stund

  1. Pingback: Det är ju helt sanslöst!  Eller pass på vad du tänker för det kan när som helst bli verklighet  | Mmm... jag ska bara...

Vad tänker du? Låt mig veta.

