Alla människor har rätt att bli behandlade med respekt. Liten som stor, ung som gammal, mörk som ljus, blyg som kaxig. Smal som tjock. Sjuk som frisk. Ni fattar va?  

Däremot gillar jag inte när ivern att behandla någon med respekt gör att det går ut över någon annan. Respektlöst är det. Det hela blir på något sätt en duktighetsgrej men där somliga sätts före andra. Det blir bara falskt. Och tråkigt. 

Denna respektlöshet gör att jag tappar en del av min respekt för dessa människor. Jag blir lite grinig faktiskt för det är så uppenbart det som sker. När agerandet som ska inkludera gör precis tvärtom. Jag undrar, är det bara jag som ser? 

Vad tänker du? Låt mig veta.

