En oväntad belöning 

Lite självskrytigt inlägg fast ändå inte skrytigt. Jag är bara lite glad. Och det får en ju vara 😊

I veckan hade vi personalmöte på jobbet. Vår Rc fick blommor och grattis till färdig utbildning. Applåder från alla. Sen fick vi höra en motivering läsas upp, fina saker men jag var lite bortkopplad som vanligt. Det rör ju inte mig det där,  jag jobbar ju bara på nätterna liksom.  Plötsligt hör jag mitt namn.   Årets anställda. Va? Jag? Men.. Jag fick alltså kliva fram och kramas och få blommor och ett presentkort på valfritt ställe. 🙃 


På riktigt. Jag. Av alla de har att välja på. Så väljer de mig? 😄 Och egentligen har jag ju inte gjort nåt himlastort. Bara haft för många timmar med mig själv och en aldrig tyst hjärna. 😝 Människan är ju egentligen lat. Inte alltid ur den negativa vinkeln, det behöver inte alltid vara dåligt.  Men de flesta vill väl göra det som ska göras med så liten ansträngning som möjligt?  Jag också. Och samtidigt som jag gör mina uppgifter så ligger det i bakhuvudet hela tiden och arbetar, -hur kan jag göra för att det kan gå fortare,  enklare,  snabbare.  Vad kan jag tänkas behöva?  Hur kan jag förenkla för andra som kanske kan förenkla för mig. Ibland smäller det till och idéer ramlar fram och ibland så kommer jag på andra grejer. 😝 Allt är inte stjärnskott om jag säger så 😂 Ibland är det hempatent och jag älskar buntband. 
Inget märkvärdigt alltså. Ändå var det mig de valde. Helt otippat och mycket tacksamt ❤  

Vad tänker du? Låt mig veta.

